Saturday, January 15, 2022

Si Pencuri Duit Masjid

Baru-baru ini tular kisah budak curi duit tabung masjid.

Masa mula-mula aku dapat video budak yang kena mandi jenazah tu dalam whatsapp group...aku pun tanya la apa. Apa kes? Rupanya budak tu curi duit tabung masjid.

Astaghfirullahalazim...
Betul budak tu salah tapi kenapa dibuat begitu? Dah la video tu di-viralkan. Aib orang tu oiii. Orang masjid semua tu.

Secara peribadi, aku pun geram bila budak tu curi duit tabung masjid lagi-lagi bila dapat tahu dia nak guna duit tu buat beli dadah. Dalam waktu yang sama, aku tak setuju cara yang mereka buat tu. 


Tindakan yang bukan kurang bijak tapi tak bijak langsung. Tak pandai nak berdiplomasi dengan budak remaja yang ada masalah. Islam tak ajar cara macam tu. 

Aku takut nanti budak tu & the geng akan berdendam & hilang kepercayaan serta rasa hormat pada orang-orang yang kaki masjid. Tarbiah kan dia sudah la. Lepas tu serahkan dia pada polis. Viral takkan selesaikan masalah malah lagi menjadikan suasana menjadi keruh. 

Haaa....kan dah kena kecam dengan ramai orang. Siap terpalit sekali dengan kes Azam Baki. Sapa lagi yang turut terlibat memforward kan video tu? Hangpa jawab la nanti kat akhirat. 

#fantasticfarah
#sweetfarah
#farahkaya

No comments:

Post a Comment