Monday, January 3, 2022

Canva

Korang kalau nak buat poster, presentation, business card, logo, brochure dan yang sewaktu dengannya....korang suka guna apps apa?

Aku suka guna Canva. Dulu sebelum aku kena Canva aku guna PicsArt. Rupanya Canva lagi best dan lagi mudah dari PicsArt. Canva kita boleh edit later on tapi kalau kat PicsArt kalau dah save tapi lepas tu tersedar ada silap atau nak ubah, memang tak boleh dah. Kena buat baru. Tapi Canva tak perlu. Pergi je balik kat design tu then edit atau tambah. Itu la yang paling aku suka tentang Canva. Dari tak pandai buat design dan tak minat, tetiba aku suka sangat. 

Rasa-rasa ada tak yang nak upah aku buatkan design untuk poster/flyer/brochure etc mereka? Hahaha....saja gurau. Setakat nak tolong-tolong boleh la sebab bukan semua orang suka dan ada masa nak mengadap benda alah ni. Lagi pun, kalau usahawan kecil-kecilan ni mana dia orang mampu nak engage expertise buat. Kalau aku buat dia orang cuma bayar masa aku je. 

Tapi, aku sebenarnya lagi suka korang explore sendiri Canva tu. Pergi je kat canva.com tu. Benda-benda macam ni memang kena rajin explore. Cuba la. Click je kat sini. Seronok tau. Kalau rajin explore lama-lama nanti pandai la. Sebenarnya banyak lagi apps lain yang korang boleh guna untuk buat design ni. Ikut la korang suka yang mana. Aku memang suka Canva. Dah try buat yang lain tapi hatiku tetap pada Canva & PicsArt

#fantasticfarah
#sweetfarah
#farahkaya

No comments:

Post a Comment