Sunday, January 9, 2022

Vaksin Oh Vaksin

Aku bukan la anti-vaksin. Kalau aku anti-vaksin sampai sekarang aku tak ambik vaksin lagi. Tapi, aku cuma rakyat marhaen. Kang kalau tak ambik vaksin kena buang kerja, tak boleh nak balik kampung, tak boleh pergi umrah/haji, tak boleh nak ke sana ke sini. Kan dah menyusahkan aku tu. Jadi, apa pilihan yang aku ada? Pilihan dia adalah paksa rela lah.


Lemah betul dengar bila lepas 2nd dose kena ambik booster. Dulu kata booster tak wajib. Sekarang dah jadi wajib pulak. Selagi boleh tangguh aku tangguh. Seperti 1st & 2nd dose dulu la...selagi boleh tangguh aku tangguh.

Bila dengar press conference PPIM ni...lagi la aku keliru. Korang dah dengar ke? Sila dengar sampai habis ye! Ada betulnya jugak.

Aku ada kawan yang memang anti-vaksin. Sampai sekarang dia tak ambik satu vaksin pun. Semua family dia tak ambik vaksin. Dia sampai sanggup berhentikan sekolah anak dia & hantar anak dia belajar agama je. Yakin sungguh dia. Alhamdulillah sampai hari ni mereka semua belum pernah positive covid. Dia memang mengamalkan makanan sunnah & makanan sihat. Aku yang amalkan pemakanan sunnah pun positive covid. Mungkin sebab tak amalkan pemakanan yang sihat 😄

Ada orang sanggup diberhentikan dari kena ambik vaksin. Yakin sungguh mereka. 

#fantasticfarah
#sweetfarah
#farahkaya

No comments:

Post a Comment