Saturday, January 1, 2022

Rendang Pucuk Ubi

1st time aku makan rendang pucuk ubi ni masa aku urut customer aku bersalin. Mak dia orang Negeri Sembilan. Rendang tu dia masak untuk anak dia yang dalam pantang tapi dia suruh aku rasa. Omak ai...sedap sungguh. 

Lama lepas tu, ada kawan jual. Aku pun beli. Sampai 2 bekas. Dia buat pun sedap. Lepas tu lama senyap. Bila aku tanya dia kata dah tak larat nak buat. Owh! So sad.

Punya lama tak makan rendang pucuk ubi, tetiba ada orang iklan kat group. Aku pun beli. Mujur beli 1 bekas je sebab tak sedap. Makan sikit je lepas tu simpan dalam peti ais. Kesudahnya buang.


Baru-baru ni ternampak status kawan aku kat fb...dia upate pasal rendang pucuk ubi ni (macam dalam gambar tu). Aku pun tinggalkan komen.

Nak dijadikan rezeki, hari ni dia whatsapp... rendang pucuk ubi untuk aku dah siap katanya. Boleh datang ambik. Bila tanya berapa RM, dia kata free je. Alhamdulillah, rezeki awal tahun. Aku balas budi, bagi dia Acar Buah 😊


Sedap gila dia punya rendang pucuk ubi. Makan dengan nasi panas, bertambah babe. Makan macam ni je pun dah cukup menyelerakan. Agak-agak kalau dia jual ada orang nak beli tak? 

#fantasticfarah
#sweetfarah
#farahkaya




No comments:

Post a Comment