Tuesday, January 4, 2022

Adab Ber-Whatsapp

Bila kita baru pertama kali nak message orang kat whatsapp, bagi la salam dulu atupun ucapan selamat pagi, selamat petang atau selamat malam ke....lepas tu introduce diri kita sapa then baru la boleh meneruskan bicara apa yang kita nak sampaikan. Bukan semua orang save nombor kita walaupun kita ada dalam group yang sama dengan orang tu.

Budi bahasa kena jaga tambah-tambah kita ni orang business. Jangan main terjah je. Bukan aku je tak suka, semua orang tak suka. Orang Melayu kaya dengan budi bahasa. Bahasa melambangkan bangsa.

Terkebil-kebil aku baca whatsapp dan nak memahamkan apa dia tulis. Bagi salam dah betul tapi tak kenalkan diri, terus tulis cakap apa dia nak cakap. Oooo....baru tau, aku ada bertanya dalam group rupanya. Terus aku dah tak ada mood nak berurusan dengan orang yang macam tu. Kalau orang berbudi bahasa, benda dia nak cakap aku tak suka pun aku layan.

#fantasticfarah
#sweetfarah
#farahkaya

No comments:

Post a Comment