Wednesday, January 5, 2022

Elakkan Belanja Hangus

Bila dah banyak belajar pasal ilmu kewangan, maka banyak la kita akan tau. Tapi, sebenarnya...lagi banyak yang kita belajar lagi banyak yang kita tak tahu.

Menjelang tahun 2022 baru ni aku dah tak nak belanja hangus lagi. Aku nak belanja yang tak hangus, yang ada memberi pulangan. Sebab itu, sekarang ni sebelum aku berbelanja aku sandarkan dulu duit aku tu pada emas. Kemudian baru la aku berbelanja.

Barang besar yang aku beli setelah aku sandarkan wang aku kepada emas ialah washing machine sebab washing machine kat rumah dah lama rosak. Leceh la nak pergi laundry je. Nak tunggu repair lambat sangat. Merata cari orang repair waching machine ni, tak jumpa. Kalau korang tau, tolong la share contact number dia orang dengan aku ye! 


Barang lain yang keperluan tu tak payah la aku nak share. Nanti kalau ada rezeki & panjang umur, aku akan ceritakan ilmu yang lain pula. Korang memang kena buat ni. Sampai bila nak belanja hangus je.

#fantasticfarah
#sweetfarah
#farahkaya




No comments:

Post a Comment