Thursday, January 18, 2024

Beli Emas Dapat Emas

Kalau nak beli emas, pastikan emas tu wujud. Bukan hanya tunjuk nombor atau angka je. Jangan kata yang beli emas dapat emas itu cara kolot atau cara kuno kerana itu la cara yang paling selamat, paling bagus & boleh dipercayai.

Salah satu kelebihan KAB Goldynamics Sdn Bhd yang buat saya tertarik ialah berkenaan kepatuhan syariah akaun Uncang Emas (UE) nya.

Tertulis dengan jelas, maximum pembelian di bahagian UE Purchase. UE memang ada had. Bukan unlimited. Ini membuktikan emas itu benar-benar wujud.

Sekiranya habis stock, customer tak akan dapat beli. Company akan top-up stock 1 kilobar jongkong emas untuk dijadikan sebagai UE. Emas itulah yang akan dikongsi oleh customer yang membeli melalui kaedah ini.

Apabila habis stock, HQ akan contact supplier untuk order jongkong yang baru. Apabila sah pemilikan, dah transfer bayaran, barulah stock akan ditambah ke dalam sistem.

Begitulah telusnya urusan jual beli dalam syarikat yang dimiliki oleh 100% bumiputera Muslim ini.

Itu pembelian melalui UE. Jika belian terus untuk dinar & gold bar pula, akan tertera nombor bilangan stock pada setiap detail produk.

Pelanggan boleh membeli dengan tenang & bahagianya. Jujur saja beritahu jika ada stock.

Syarikat jual beli emas di Malaysia ni ada banyak. Pandai-pandailah buat pilihan. Pilih la yang terbaik. Yang penting, bagi orang Islam, support la produk Muslim. Siapa lagi kalau bukan kita?

“Trusted ke KAB Gold ni?”

Insya-Allah trusted.

Tuan Afyan Mat Rawi, influencer kewangan yang dah biasa dengan scammers emas ni pun iktiraf KAB Gold.

CEO dia, Ustaz Khairul Anuar Basri pula adalah al-hafiz yang biasa korang dengar bacaan 30 juz Al-Quran di Youtube. Korang pernah dengar ke tak ni?

Pengerusinya pula, Tan Sri Dr Mohd Daud Bakar, figura ekonomi islam, cendikiawan Syariah yang terkemuka & diiktiraf secara meluas atas sumbangannya kepada pembangunan industri penasihat kewangan Islam global.

Manakala Penasihat Syariah KAB Gold pula ialah Dr Ahmad Sufyan Che Abdullah, merupakan pakar muamalat.

“Dah establish ke KAB Gold ni?”

KAB Gold diwujudkan pada tahun 2021. Masih baby lagi. Nak kata establish tu mungkin belum sesuai lagi la. Tapi, alhamdulillah menuju ke arah itu.

Pelanggan berdaftar pun dah hampir mencecah 33,000. Kira ok la kan untuk tempoh 3 tahun?

Kita semua la yang sepatutnya membantu menyokong bagi membolehkan KAB Gold ini duduk sama rendah, berdiri sama tinggi dengan syarikat gergasi yang lain.

Di tahun 2024 ini, mari la kita berazam untuk berhijrah kepada yang lebih baik.

Click sini untuk info lanjut tentang emas & KAB Gold

Farah Abdullah
Gold Group Manager & Duta KAB Gold Whatsapp

#pembimbingemaspalingsweet
#DutaKABGold
#AAAe

No comments:

Post a Comment