Saturday, September 23, 2023

Rezeki


Alhamdulillah, rezeki memang tak pernah salah alamat. Tahniah pada semua pemenang termasuk diri aku 😁


Sejak KAB Gold Kedah buat live, itu la 1st time aku join sebab dia orang selalu buat office hour. Kebetulan hari tu aku cuti. Bila buka Facebook, ternampak live tu terus aku join.


Aku ni memang jenis tak boleh join live lama-lama. Bila aku cakap nak undur diri dulu, depa kata nanti dah dekat-dekat nak habis masuk semula sebab ada lucky draw. Mana la aku nak tau live depa habis pukul berapa. Bila aku tanya depa kata lagi 15 minit. Then, aku pun tunggu je la.


Masa lucky draw 1st round yang dapat 0.1 gram Uncang Emas tu, semua nama yang dicabut ada waktu tu. Bila cabutan 2nd round yang dapat voucher Uncang Emas RM50 tu pun semua nama yang dicabut ada waktu itu kecuali cabutan terakhir. Cabutan terakhir tu sampai 3x cabut tapi semua ketiga-tiga nama tu tak muncul. Akhirnya, cabutan ke-4 baru la nama aku yang naik. Jadi, aku la yang jadi pemenangnya. Macam tu la.


Setiap orang rezekinya berbeza. Jangan pertikaikan rezeki orang. Jangan perlekehkan orang yang tak dapat atau lambat naik pangkat. Jangan hina orang yang bertahun-tahun kahwin yang masih belum punya anak. Jangan pandang rendah jika perkahwinan orang tu gagal...jangan dan jangan. Kita doakan mereka. Kita bersyukur dengan rezeki kita. Bukan semua yang dapat naik pangkat itu bagus kerjanya. Bukan semua yang tak dapat naik pangkat itu tak bagus kerjanya. Kalau Allah nak tarik rezeki kita, sekelip mata dia boleh tarik. Jangan sombong dengan apa yang kita ada sekarang. Semua milik Allah.


Rezeki kau dan aku tak sama. Semoga rezeki aku berterusan untuk memenangi semua hadiah lucky draw 😄


Jom! Simpan emas. Keseronokan simpan emas ni tak sama macam simpan duit. Click sini untuk info lanjut pasal emas.


#fantasticfarah #sweetfarah #farahkaya 

No comments:

Post a Comment