Sunday, September 17, 2023

Bubur Asyura


Bubur Asyura mak aku ni special tau. Dalam bubur tu sendiri dah ada daging  dan macam-macam "intan berlian" tapi still gak ada acar rampai, telur dadar, kacang, bawang goreng & daun bawang. Tersedap & terbaik di dunia. Ni kalo bahan dia penuh gini, kalo meniaga, agak-agak berapa harga kan? 😄😄

Ni bubur asyura versi selatan. Tempat korang punya bubur asyura pulak macamana? Share la.

My husband kalau makan bubur asyura ni, dia tak bubuh dah yang dalam bekas kecik tu. Dia makan macam tu je. Makan bubur tu saja pun sedap. Anak-anak aku pulak tak berapa pandai makan.

Biasa orang buat bubur asyura ni bulan Muharam je kan? Haaa...yang ni memang special. Mak aku cakap masa dia buat hari tu anak-anak dia yang dekat KL tak balik. Minggu ni adik aku balik kampung. Jadi, dia buat la & kirim kat adik aku. Sebab tu aku selalu cakap mak aku ni the best mother in the world.

Ni bahaya ni, bila sedap & jarang dapat....aku akan makan banyak. Lepas tu complain gemuk 🤣🤣🤣

#farahkaya
#sweetfarah
#fantasticfarah


No comments:

Post a Comment