Saturday, September 23, 2023

Adakah Rugi Ambil Takaful?

Rugi tak kalau bayar Takaful setiap bulan tapi tak guna sebab tak sakit dan tak ada claim?

Sikit pun tak rugi. Sebab👇👇👇

1. Boleh beri manfaat kepada orang lain yang ditimpa musibah - konsep Takaful bermaksud tolong-menolong antara satu sama lain. 



2. Sediakan payung sebelum hujan - kita tak tau bila kita akan ditimpa musibah. Jangan dah ada penyakit baru nak ambil Takaful.



3. Ambil awal, caruman rendah dan sum-covered tinggi - peruntukkan 10% daripada pendapatan untuk Takaful sudah memadai. Perlindungan itu lebih penting dari Medical Card. Utamakan Perlindungan terlebih dahulu.



4. Ketenangan minda - jika sesuatu terjadi pada kita yang mana manfaatnya tidak dapat digunakan waktu kita masih hidup, waris dapat meneruskan kehidupan seperti biasa tanpa perlu meminta-minta. Manakala, jika manfaatnya dapat kita gunakan waktu hidup, kita dapat tidur dengan lena tanpa perlu meminta dari orang lain atau terpaksa menjual harta lain seperti rumah, kereta dan sebagainya.



Takaful ni ibarat kita bersedekah dalam diam. Semua orang tak nak sakit tapi kita kena merancang lebih awal. Hidup kena merancang. Perancang Kewangan terbaik adalah Takaful.



Farah Abdullah 
Risk & Financial Advisor 
TRUST ♥️ LOVE ♥️ RESPECT 

#agenttakafulpalingsweet

No comments:

Post a Comment