Monday, November 13, 2023

Plan Mabrur

"Antara Umrah Yang Satu Dan Umrah Yang Lainnya, Itu Akan Menghapuskan Dosa Di Antara Keduanya. Dan Haji Yang Mabrur Tidak Ada Balasannya Melainkan Syurga". 
 [Hadis Riwayat Bukhari No. 1773 & Muslim No. 1349].

Korang dah ada Akaun Tabung Haji? Korang ada niat nak pergi menunaikan Haji & Umrah? Haishhh....mesti la ada kan? Setiap orang Islam semua ada niat itu.

Plan Mabrur akan merealisasikan impian korang untuk menyempurnakan Rukun Islam yang ke-5.


Kenapa korang tak ambik Plan Mabrur ni kalau korang dah ada akaun Tabung Haji? Rugi tau. Plan Mabrur ni sangat bagus. 

Korang tau tak yang Mabrur ni dipilih sebagai product terbaik pada majlis penganugerahan Kajian Pengguna Inovasi Produk 2014/2015? 


Banyak manfaat kalau korang ambik Plan Mabrur ni. Aku dah pun merasai manfaatnya. Aku pergi umrah, dapat elaun umrah RM1000. Aku dapat duit tu, aku tak guna pun tapi aku simpan semula dalam Tabung Haji. Setiap tahun, aku akan dapat simpanan tambahan ke dalam akaun Tabung Haji aku. Walaupun potongan gaji aku masuk ke Tabung Haji tu kecil jumlahnya tapi sebab adanya Plan Mabrur ni, simpanan aku jadi banyak. Alhamdulillah. Aku tunggu manfaat lain pulak. 


Antara manfaat Plan Mabrur ini ialah:

1. Jumlah bayaran tunai sehingga 123% daripada jumlah asas yang dilindungi yang dibayar terus ke dalam akaun Tabung Haji bermula dari akhir tahun ke-sijil

2. Manfaat comprehensive Badal Haji (RM3000) & Ihsar (RM1000).

3. Tambahan 100% daripada jumlah asas yang dilindungi jika berlaku kematian akibat kemalangan ketika menunaikan haji atau umrah di Mekah atau Madinah.

4. Elaun Haji, Umrah & Penjagaan Anak. (RM1000)

5. Perlindungan tambahan rider untuk diri sendiri & orang yang dilindungi.

6. Khairat kematian sebanyak RM1000.


Ada orang ambik Plan ni untuk diri sendiri. Ada yang ambilkan untuk anak-anak sebab katanya untuk diri sendiri macam tak tak relevan. Ada juga yang ambilkan untuk cucu-cucu mereka. Tak kisah la siapa pun nak ambikkan untuk siapa. Yang penting ambik. Serious, plan ni memang bagus & terbaik.



Aku suka Plan Mabrur ni sebab saving dia tinggi. Haaa....korang yang sibuk nak saving banyak bila mencarum dengan Takaful, Plan Mabrur ni sesuai sangat untuk korang. 

Korang kena apply Plan ni sekarang sebelum berakhirnya tahun 2023 kerana aku ada hadiah special untuk korang yang apply Plan ni yang diluluskan sebelum 31/12/2023.

Untuk pertanyaan lanjut, click sini 

Kami dah mempersiapkan keperluan rohaniah korang. Tinggal korang je nak tekan button 😊

#riskandfinancialadvisor
#agenttakafulpalingsweet
#planmabrur
#hajidanumrah

No comments:

Post a Comment