Wednesday, July 19, 2023

Marilah Berhijrah

HIJRAH KE KAB GOLD.

(Tulisan asal CEO KAB Gold)


Suatu masa dahulu, saya pernah jadi dealer yang sangat berjaya di sebuah syarikat emas terkemuka dalam negara. 


Dalam waktu yang singkat saja, saya berjaya menerobos dan meloloskan diri dengan pantas sekali sehingga mengatasi pencapaian orang lain yang bermula jauh lebih awal daripada saya.


Yelah… buat dengan betul, buat dengan sabar. Kejayaan tidaklah sesukar mana untuk dijangka. Itulah sebenarnya azimat yang saya pegang.


Cuma, dalam hati saya tersemat satu azam demi agama. Saya mahu buat sesuatu yang boleh menaikkan nama orang Islam dan meroketkan pencapaian sebagai seorang Muslim yang sebenar.


Setiap hari saya berdoa. Setiap hari saya sebut.


Ya Allah, bantulah aku demi agamaMu. Aku teringin sangat nak miliki sebuah syarikat jual beli emas. Ada banyak benda baik yang boleh aku terapkan jika Engkau izinkan aku memiliki syarikat jual beli emas aku sendiri.


Alhamdulillah… doa setiap hari akhirnya dimakbulkan oleh Allah SWT. 


Secara rasminya pada 1 Februari 2021, KAB Gold diperkenalkan kepada seluruh rakyat Malaysia. Serentak dengan itu jugalah, langkah saya di syarikat lama tersebut terhenti.


Dengan lafaz bismillah saya mulakan perjalanan. Semuanya bermula dengan penerapan prinsip Islam, Iman dan Ihsan dalam perniagaan.


Patuh Syariah tu dah tentu. Tapi saya nak lebih dari sekadar patuh Syariah iaitu sentiasa dipandu oleh Syariah.


Sebagai pendiri bisnes, saya sendiri akan pastikan tahap patuh Syariah di KAB Gold sentiasa berada di tahap tertinggi. Para pelanggan boleh bermuamalah dengan KAB Gold dengan yakin dan tanpa was-was.


Tanggungjawab perniagaan sebegini bukan habis sekadar di dunia. Tapi ia juga berlanjutan sehingga ke akhirat.


Dari benda paling asas seperti emas yang wujud ketika transaksi dibuat (stok emas yang tersedia dipaparkan setiap masa) sehinggalah kepada perkara yang melibatkan hak dan keseronokan para pelanggan (sebagai contoh dalam akaun Uncang Emas, tiada syarat untuk meninggalkan baki minima) semuanya saya akan pastikan ianya terbina atas prinsip-prinsip Islam, Iman dan Ihsan.


Saya selalu terfikir. Bisnes apa saja di Malaysia ini, jika orang Melayu Islam yang menjadi penyokong, bisnes tersebut akan kekal bertahan lebih lama. Tidak kiralah siapa pemiliknya.


Justeru pada hari baik dan bulan baik ini, di tahun baru Hijrah 1445 ini, saya dengan rendah hati ingin mengajak semua orang Islam di seluruh negara untuk menyokong perjuangan saya dalam perniagaan emas.


Marilah kita beramai-ramai berhijrah menjadi pelanggan KAB Gold. Daftar percuma sahaja. Tiada syarat untuk buat belian emas ketika pendaftaran.


Cuma, kalau nak berjaya dengan emas, tiada jalan pintas melainkan kena membeli emas. Langkah pertama adalah langkah kejayaan.


Tambah menarik pada bulan ini, akan ada pelanggan baharu yang akan dapat hadiah gram emas percuma dari saya. Syaratnya, daftar dan beli emas walaupun dengan nilai 0.25 gram (ini nilai terendah yang boleh dibeli).


Bagi yang nak buat duit sebagai pendapatan sampingan, boleh terus buat belian sebagai Wakil Jualan.


Promosi sehari hari ini sahaja :


🙂 Beli 5 gram (RM1,575) terus jadi Gold Advisor.


🙂 Beli 14 gram (RM4,410) terus jadi Gold Manager.


Ditambah lagi dengan hadiah emas percuma untuk yang bertuah.


🙂 Pelanggan baharu dengan belian.


🙂 Pelanggan sedia ada dengan belian.


Best kan? Takkan la tak best.


Inilah KAB Gold.


Click sini untuk buka akaun percuma dengan KAB Gold 


Click sini untuk bantuan 


Click sini untuk info lanjut


#farahkaya #sweetfarah #fantasticfarah #pembimbingemaspalingsweet

No comments:

Post a Comment