Wednesday, February 23, 2022

Broadcast Message

Manusia ni macam-macam. 

Ada yang tak suka terima broadcast message. Ada yang tertunggu-tunggu broadcast message. Kebanyakkan broadcast broadcast message ni bagus.

Aku tabik spring & sangat respect dengan orang yang tak suka dapat broadcast message ni, dia akan pm & cakap elok-elok minta nama dia dikeluarkan dari list broadcast tu. Kita kena hormat keputusan mereka.

Ada orang bila dia dapat broadcast message & dia tak suka, dia terus block nombor tu, ada juga yang terus unsave nombor tu. Sanggup call guna whatsapp. Sanggup bersusah payah cari nombor kat dalam group atau tanya orang. 

Bagi aku pulak...aku tak ada masalah bila terima broadcast message ni. Selagi mana yang menghantar tu tak spam message (hantar setiap jam, hantar setiap hari benda yang sama) dan benda yang mereka hantar tu yang baik-baik, aku ok ke. Aku punya fikiran simple je....hari ni mungkin aku tak perlukan apa yang dia orang hantar kat broadcast message tu tapi mana tau esok lusa aku perlukan atau ada orang yang perlukan. Bila selalu dapat, kita akan ingat.  Kalau time aku busy aku pun tak baca message tu. Kadang bila dah banyak sangat aku delete je tanpa baca pun. Namun, untuk aku nak cakap dengan orang tu jangan hantar lagi atau unsave nama dia, memang tak. Lain la kalau dia dah mula spam. 

Hidup ini mudah. Hidup ini saling memerlukan. Kita mudahkan urusan orang Allah mudahkan urusan kita. Kita bantu orang, Allah bantu kita. Jangan pernah rasa penat untuk berbuat baik.

#fantasticfarah
#sweetfarah
#farahkaya



No comments:

Post a Comment